Sinds 2007 organiseert de stichting A Sister's Hope sportieve evenementen om geld in te zamelen voor wetenschappelijk borstkanker onderzoek in Nederland.
Op 1 en 2 oktober 2016 liep ons Team Piece of Cake (voor de laatste keer) in twee dagen 60 km van Bussum naar het Olympisch Stadion in Amsterdam. De 10e editie van deze wandeltocht werd ons afscheid qua deelname als team. We zijn enorm trots dat wij in al die jaren € 401.344,- konden inzamelen voor wetenschappelijk onderzoek naar borstkanker. Met dank aan de vele donaties, sponsoren en hulp bij onze acties.

Onze motivatie is dat het goed voelt om eindelijk eens iets te kunnen DOEN 'tegen' borstkanker in plaats van machteloos toezien...

Trots zijn we ook op Cathy Seabaugh en Martje Hoekmeijer, de initiatiefnemers van
Stichting A Sister's Hope. De stichting heeft (inmiddels in elf jaar tijd) € 5.017.000,- kunnen bijdragen aan vroegtijdige onderkenning en genezing op maat van borstkanker.

Hoe gaan wij verder?
Het gouden idee van Erik, om oud tandengoud onder collega-tandartsen in te zamelen voor borstkankeronderzoek, blijft zich verder ontwikkelen. Sinds 2009 verspreidt deze actie zich als een olievlek over Nederland en bracht al € 298.551,65 op! Op de website TANDENGOUD VOOR BORSTKANKERONDERZOEK vind je alle informatie.
Motiveer jij jouw tandarts ook tot deelname?

Vanaf 2018 zal Erik deze actie zelfstandig ondernemen en jaarlijks in oktober overhandigt hij het ingezamelde bedrag aan Stichting A Sister's Hope.
Updates hiervan zijn te lezen op:
De website: Tandengoud voor borstkankeronderzoek
Deze FB pagina: EDM Tandartsen
En op deze FB pagina: A Sister's Hope

Wil jij deelnemen aan een event van Stichting A Sister's Hope?
Bezoek dan hun website door op deze regel te klikken.

Nogmaals bedankt voor jouw belangstelling en bijdrage.
Namens alle teamgenoten,wens ik je een gezond en actief leven.
Met hartelijke groet,

Monique Helfrich
november 2017

donderdag 28 augustus 2008

Landelijke belangstelling!

Na heel lang twijfelen, heb ik toch weer gekozen voor een zelfde opmaak voor de poster als vorig jaar. Met een toelichting heb ik het bestand gemaild naar Copy Centre omdat zij de vorige keer ook gelijk enthousiast waren en kostenloos de posters en flyers printten.
's Middags ben ik er langs gegaan en ja hoor; alles lag al keurig ingepakt klaar!!! Geweldig!!! Wat zijn er toch veel lieve mensen in de wereld!

Nog zo'n lief mens is Daniƫlle. Zij heeft op een forum van een taarten website een oproep geplaatst om taarten voor mijn kraam te bakken. Wat denk je? In het hele land worden taarten gebakken en komen via via 5 september bij mijn kraam. Als dat niet lukt, probeert men de taarten in eigen omgeving te verkopen om vervolgens het geld over te maken op A Sister's Hope. Super!!! Bedankt Daan!

N.a.v. mijn taartenactie draaiboek op de site van A Sister's Hope hebben inmiddels meer deelnemers iets dergelijks georganiseerd in hun eigen omgeving; zo gaaf!

Dagcentrum Jan-Willem levert weer 5 appeltaarten en 20 taartdozen en dat is niet zomaar iets want de dozen worden stuk voor stuk door de bewoners met een prikpen uitgeprikt; het maken van een doos duurt ongeveer een week. Ik heb zoveel respect voor deze donatie!

Op de aankondiging van de taartenactie in clubbladen, krant, nieuwsbrieven is ook zo lief en enthousiast gereageerd en dat geeft mij weer zoveel energie!
Ik kan nu al op meer dan 20 taarten rekenen (net als vorig jaar) maar er kan nog meer bij!

Ook het aanbod om te komen helpen is hartverwarmend: Astrid 2x, Marian, Els, Britt en Sandra hebben hulp toegezegd en dat is voor mij de garantie dat het in ieder geval achter de kraam heel gezellig gaat worden.

Een ander leuk vooruitzicht is dat ik 11 en 12 oktober niet "alleen" hoef te lopen.
Vorig jaar schreef Netty zich op het laatste moment in en presteerde het om in 3 weken ruim 3000 euro op te halen. Vorige week maakte ik theatermaatje Sandra (van Kaeskoppenstad en Na ons..) enthousiast. Ook zij staat nu ingeschreven en heeft grootse plannen om binnen een paar weken voldoende geld in te zamelen - succes meid! De komende dagen gaan we onze collega's van de productie "Na ons..." stalken met info en een spaarpot :)

Nu alleen nog wat meer tijd vrijmaken om de langere afstanden te trainen...

1 opmerking:

  1. Super dat het zo goed gaat qua hulp & donaties, het is zo'n goed doel daar wil iedereen aan meewerken ! Ik ga vanavond aan de slag en heeel veeel cakejes bakken, morgenavond de fondant voorbereiden en dan staan ze klaar om vrijdag afgeleverd te worden !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...