Sinds 2007 organiseert de stichting A Sister's Hope sportieve evenementen om geld in te zamelen voor wetenschappelijk borstkanker onderzoek in Nederland.
Op 1 en 2 oktober 2016 liep ons Team Piece of Cake (voor de laatste keer) in twee dagen 60 km van Bussum naar het Olympisch Stadion in Amsterdam. De 10e editie van deze wandeltocht werd ons afscheid qua deelname als team. We zijn enorm trots dat wij in al die jaren € 401.344,- konden inzamelen voor wetenschappelijk onderzoek naar borstkanker. Met dank aan de vele donaties, sponsoren en hulp bij onze acties.

Onze motivatie is dat het goed voelt om eindelijk eens iets te kunnen DOEN 'tegen' borstkanker in plaats van machteloos toezien...

Trots zijn we ook op Cathy Seabaugh en Martje Hoekmeijer, de initiatiefnemers van
Stichting A Sister's Hope. De stichting heeft (inmiddels in elf jaar tijd) € 5.017.000,- kunnen bijdragen aan vroegtijdige onderkenning en genezing op maat van borstkanker.

Hoe gaan wij verder?
Het gouden idee van Erik, om oud tandengoud onder collega-tandartsen in te zamelen voor borstkankeronderzoek, blijft zich verder ontwikkelen. Sinds 2009 verspreidt deze actie zich als een olievlek over Nederland en bracht al € 298.551,65 op! Op de website TANDENGOUD VOOR BORSTKANKERONDERZOEK vind je alle informatie.
Motiveer jij jouw tandarts ook tot deelname?

Vanaf 2018 zal Erik deze actie zelfstandig ondernemen en jaarlijks in oktober overhandigt hij het ingezamelde bedrag aan Stichting A Sister's Hope.
Updates hiervan zijn te lezen op:
De website: Tandengoud voor borstkankeronderzoek
Deze FB pagina: EDM Tandartsen
En op deze FB pagina: A Sister's Hope

Wil jij deelnemen aan een event van Stichting A Sister's Hope?
Bezoek dan hun website door op deze regel te klikken.

Nogmaals bedankt voor jouw belangstelling en bijdrage.
Namens alle teamgenoten,wens ik je een gezond en actief leven.
Met hartelijke groet,

Monique Helfrich
november 2017

dinsdag 25 juni 2013

Ons Team 2013



Dit jaar mag Team Piece of Cake drie nieuwe leden verwelkomen, die inmiddels een grote actie op touw hebben gezet. Hoogste tijd dus om alle deelnemers even voor te stellen!
Nicole Louwen
Nicole is één van de nieuwe teamleden: zeer enthousiast en sportief. Om de wandelkilometers maakt zij zich geen zorgen en nu een nieuwe actie zo goed loopt, is zij nóg enthousiaster in de wetenschap dat hiermee veel geld wordt ingezameld.
Nicole: "Doordat ik zelf borstkanker heb gehad weet ik als geen ander hoe belangrijk beweging is voor je gezondheid... en hoe belangrijk het geld is om verder te komen in het genezen van borstkanker! Twee vliegen in 1 klap!!"
 
Ingerid Tol

Ingerid is ook nieuw in het team maar was al vertrouwd met A Sister's Hope door haar werk bij EDM Tandartsen. Vol enthousiasme heeft ze zich met Nicole op een nieuwe actie gestort die al vanaf dag 1 van succes verzekerd lijkt te zijn. 
Petra Hombroek
Toen Nicole en Ingerid meer handen konden gebruiken voor hun actie dachten ze gelijk aan hun vriendin Petra. Even enthousiast en energiek als haar vriendinnen!                                                 Petra: "Het goede doel spreekt mij aan omdat er genoeg om mij heen gebeurt die met borstkanker te maken hebben. En op deze manier kan ik een steentje bijdragen."
 
Aleida Slot

Aleida maakt sinds 2009 deel uit van Team Piece of Cake. Haar man Jan is sindsdien een onmisbaar crewlid van A Sister's Hope gebleken en ook dit jaar zet hij zich daar weer voor in. We kunnen met recht stellen dat Aleida de meeste wandelkilometers van ons allemaal in de benen heeft. Met een maandelijks initiatief voor een lange afstandswandeling zorgt zij dat ook haar teamgenoten de nodige trainingskilometers maken.  

Erik de Maijer
Erik zamelt via zijn praktijk EDM Tandartsen sinds 2008 oud tandengoud in ten bate van A Sister's Hope. Eerst ter ondersteuning van de deelname van zijn vrouw Monique, waarbij hij zelf tijdens de 60K fungeerde als crewlid. Sinds 2011 loopt hij ook zelf de 60K mee.
Erik: "Borstkanker komt zo veel voor dat iedereen er via familie of vrienden mee te maken heeft of krijgt. Zo heb ik in mijn jonge jeugd mijn oma verkoren aan borstkanker en ken ik privé veel vrienden die borstkanker hebben gehad of die nu nog bezig zijn te genezen. Als tandarts vraag ik altijd naar de gezondheid van mijn klanten en hoor zo regelmatig de verhalen aan. Direct helpen kan ik helaas niet, behalve verlichtende adviezen geven met betrekking tot de mond. Wat we wel kunnen doen, is samen geld bijeen brengen om zo het onderzoek naar vroege diagnose, behandeling en genezing te stimuleren en uiteindelijk te bereiken. Hier is veel geld voor nodig en daar zet ik mij graag voor in."

Monique Helfrich
Monique is deelnemer van het eerste uur (2007). Ook zij maakte zich geen zorgen over de wandelkilometers maar wel over de hoeveelheid geld die ingezameld moest worden voor deelname. Dat probleem werd opgelost door het idee van de Taartenkraam, de eerste succesvolle actie en daarmee naamgever aan het team.
Monique: "Als iemand in mijn omgeving de diagnose borstkanker kreeg, voelde ik mij altijd machteloos. Door deelname aan A Sister's Hope 60k kan ik iets DOEN tegen borstkanker in de hoop dat steeds meer vrouwen genezen door een vroegtijdige onderkenning en effectievere behandelingen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...